Metodika k pracovním listům

Zadejte žákům odkaz, kde najdou “Projekt káva“ vložte jim ho na Vaše společné úložiště či využijte aplikace pro přenos dat.

Pracovní list přiložte a obsah a rozsah jrdnotlivcýh pracovních listů je na 45 minut.

Obsah si žáci musí ukládat a po vypracování odevzdají do Vámi vytvořené učebny či odevzdávárny.

Žáci zde budou mít možnost zpětné vazby a bodového či klasifikačního hodnocení.

Práci si mohou rozvrhnout dle svého uvážení a mohou postupovat postupně či nahodile.

Pro přehlednost a lepší orientaci doporučuji vytvořit slovník. Slovník by měl obsahovat důležité pojmy a výrazy a u nich by mělo být krátké vysvětlení.

Pomůcky baristy

Pracovní list Pomůcky baristy, 45 min

Každý, kdo se postaví za kávovar, musí být schopen si pracovní plochu připravit a zvolit vhodné pracovní pomůcky, což je také cílem tohoto pracovního listu.

  • Přemýšlí jaké pomůcky musí zvolit.
  • Chápe, že dle volby kávy se pracovní pomůcky liší. Zná a ví, že jsou různé, alternativní a speciální přípravy káv.
Kávovar

Pracovní list Kávovar, 45 min

  • Žáci poznávají základní ovládání a jednotlivé části kávovaru.

  • Seznamují se s popisem kávovaru a jednotlivými části kávovaru.
    Vědí o jejich správném použití a chápou k čemu každý díl kávovaru slouží a jakou plní funkci.

Cíl:

  • Orientace a schopnost kávovar ovládat.
  • Důležitost provázanosti jednotlivých dílčích komponentů, surovin a jejich společná fúze. dohromady. Součinnost vody, kávy, mlýnku a kávovaru.
Druhy káv

Pracovní list Druhy káv, 45 min

  • Žáci mají přehled o základních druzích káv.

  • Znají základní druhy, charakteristiku a složení káv.

Cíl:

  • Zvládnutí teoretického základu, která bude navazovat na praktickou část, kde žáci ovládají receptury a složení káv.

  • Zamýšlejí se nad druhy káv, receptury a ovládají technologické postupy.

  • Uvědomují si podstatu základních surovin a pomůcek pro práci baristy.

Údržba a čištění kávovaru

Údržba a čištění kávovaru je obsažena v pracovním listu Práce s kávovarem.
Atudent by jej měl zpracovat za 45 minut.

Žáci se seznámí s kávovarem a hygienou při přípravě kávy.

Cíl:

  • Hygiena a BOZP a uvědomění si důležitosti těchto pravidel.
  • Žáci přemýšlí o důležitosti mlýnku.
  • Chápou jednotlivé části kávovaru a dokáží se o ně správně starat.
  • Chápou důležitost přípravy kávy.
  • Musí být schopni připravit pracovní stůl, pomůcky, kávovar a mlýnek pro servis jednotlivých druhů káv.
Veškerá díla a jiné předměty ochrany chráněné autorskými a souvisejícími právy, která jsou součástí portálu www.cestakavy.cz, jsou opatřena licencí Creative Commons 4.0 BY-NC-SA (viz https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode.cs).
Cesta kávy: Tvorba digitálního vzdělávacího nástroje ve společnosti NORDBEANS s.r.o./ CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012421 - Digitální vzdělávací nástroj, který inovativním způsobem představuje průřezové téma kávy v návaznosti na RVP podporující inovaci výuky na středních a středních odborných školách v ČR.