Metodika k pracovním listům

Zadejte žákům odkaz, kde najdou “Projekt káva“ vložte jim ho na Vaše společné úložiště či využijte aplikace pro přenos dat.

Pracovní list přiložte a obsah a rozsah jednotlivcýh pracovních listů je na 45 minut.

Obsah si žáci musí ukládat a po vypracování odevzdají do Vámi vytvořené učebny či odevzdávárny.

Žáci zde budou mít možnost zpětné vazby a bodového či klasifikačního hodnocení.

Práci si mohou rozvrhnout dle svého uvážení a mohou postupovat postupně či nahodile.

Před samotnou prací vyučující udělá instruktáž k danému listu.

Pro přehlednost a lepší orientaci doporučuji vytvořit slovník. Slovník by měl obsahovat důležité pojmy a výrazy a u nich by mělo být krátké vysvětlení.

Mletí

Tento pracovní list je rozdělen do dvou částí:

a. Mletí a práce s mlýnkem, 45 min

b. Druhy mlýnků odkaz, 45 min

  • Schopnost zvolit správný druh namletí.
  • Gramáž při přípravě kávy a její důležitost, co vše může ovlivnit.
  • Dokáže vybrat správný mlýnek. Umí ho ovládat a je schopen si ho nastavit.
  • Seznámí se s vhodnou hrubostí dle druhů káv.

Cíl:

Umět zvolit správnou hrubost, umět ovládat mlýnek a být schopen kávu namlít.

Údržba a čištění mlýnku

Údržba a čištění mlýnku, 45 minut

Žáci se seznámí s mlýnkem, s jeho jednotlivými částmi, jak o něj pečovat, starat se o něj.

Cíl:

  • Naučit se obsluhovat mlýnek, jeho každodenní servis.
    Žáci budou analyzovat – rozebírat mlýnek a napodobovat práci baristy.
  • Žáci přemýšlí o důležitosti mlýnku.
  • Dokáží vybrat a vhodně zvolit správný tip mlýnku.
  • Chápou jeho jednotlivé části.
  • Chápou důležitost mlýnku pro přípravu kávy.
Veškerá díla a jiné předměty ochrany chráněné autorskými a souvisejícími právy, která jsou součástí portálu www.cestakavy.cz, jsou opatřena licencí Creative Commons 4.0 BY-NC-SA (viz https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode.cs).
Cesta kávy: Tvorba digitálního vzdělávacího nástroje ve společnosti NORDBEANS s.r.o./ CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012421 - Digitální vzdělávací nástroj, který inovativním způsobem představuje průřezové téma kávy v návaznosti na RVP podporující inovaci výuky na středních a středních odborných školách v ČR.